Защо зимни гуми?

Какво налага смяната на гумите за различни сезони?


Материалът, от който се изработват гумите значително променя своите качества според околната температура. При ниски температури каучука става по-твърд и сцеплението с пътната настилка намалява. От друга страна шарката на грайфера също оказва голямо влияние за сцеплението на гумата според различното състояние на пътната настилка. Ето защо зимните гуми се произвеждат със специална съставка в каучука наречена "Silica". Така каучука остава еластичен и при много ниски температури. Най-общо казано не трябва да се разчита, че така наречените "всесезонни" гуми ще имат толкова добри показатели през зимата, колкото специално конструираните за целто зимни гуми. Погрешно е също мнението, че зимните гуми са само за сняг. Специалистите препоръчват използване на зимни гуми при температури под 7°C независимо дали има сняг. Най-доброто сцепление с настилката за летните гуми е в диапазона 10-30°C, а за зимните гуми - между 0 и минус 20°C. Зимните гуми гарантират еластичност, гъвкавост и върху заледени и заснежени настилки. За България оптималното време за поставянето им е средата на октомври, а смяната им с летните - началото на април. Ако имате притеснения за шума, бъдете сигурни, че зимните гуми са точно толкова безшумни, колкото и летните.

Зимни гуми с грайфер под 3мм не могат да гарантират оптимално управление и безопасност по заснежени и заледени пътни настилки. Ако грайферът слезе на такава степен на износване през тази зима, през следващата подменете гумите. При износването под 3мм зимната гума вече не осигурявя същото добро сцепление с пътя. В някои европейски страни, а отскоро и в България, гумите не се считат вече за зимни, ако грайферът е износен под 4мм. Имайте предвид това, когато шофирате в страни, където зимните гуми са задължителни.